Kaszubska przygoda

28 lipca 2022
Bytów

Od 14 do 23 lipca grupa dzieci z gminy Pniewy wspólnie z dziećmi z gminy Radków odpoczywała w Centrum Rekreacji i Sportu w Skorzewie. To już kolejna edycja trójstronnej wymiany między gminami partnerskim- Radków, Kościerzyna i Pniewy.

Głównym celem naszego wyjazdu była integracja dzieci i młodzieży, nie da się ukryć, że udało nam się to wyśmienicie. Oprócz wielu gier, zabaw przygotowanych przez wspaniałą kadrę Agnieszkę Walkowską- Pietrzak, Marzenę Dudzik, Renatę Mastalerz i Pawła Andrzejaka na czele z kierownikiem Weroniką Hańczyk mieliśmy okazję zobaczyć i poznać wiele zakątków tego regionu.

Pierwszym punktem naszej wyprawy była tradycyjnie Kościerzyna, gdzie zobaczyliśmy Muzeum Kolejnictwa, Ziemi Kościerskiej i Akordeonu.

Kolejnego dnia odwiedziliśmy Szymbark, który słynie z najdłuższej deski i domu do góry nogami.

W poniedziałek po „leniwej” niedzieli pełnej zabaw integracyjnych i koloniadzie sportowej udaliśmy się do Gdyni, skąd tramwajem wodnym dopłynęliśmy na Hel. Zwiedzanie zaczęliśmy od przejażdżki melexami, następnie odwiedziliśmy Muzeum rybołówstwa, wypoczywaliśmy na plaży oraz zobaczyliśmy eksponaty Muzeum obronności wybrzeża.

Wtorkowy ranek spędziliśmy w Bytowie, gdzie mogliśmy zobaczyć jeden z zamków książąt pomorskich, posłuchać opowieści o życiu ludzi mieszkających w tej rezydencji i choć na chwilę cofnąć się w czasie. W drodze powrotnej do Skorzewa pojechaliśmy na basen do Kościerzyny, gdzie korzystaliśmy z uroku wodnych atrakcji.

Wdzydze powitały nas piękną słoneczną pogodą dlatego też oprócz Skansenu powędrowaliśmy nad jezioro, gdzie mogliśmy wypocząć i popluskać się na tamtejszym kąpielisku. Hitem tego dnia były odwiedziny Neptuna oraz Festiwal kolorów i bitwa na balony z wodą.

W czwartek wyruszyliśmy na podbój osady średniowiecznej do Sławutowa. Mogliśmy wykonać własnoręcznie naszyjnik z bursztynami oraz skórzaną bransoletkę. Zabawy było co nie miara bo przewodnicy przygotowali dla nas kilka zabaw średniowiecznych, gdzie rywalizowały ze sobą dwa plemiona 😊 Wieczór spędziliśmy przy dźwiękach muzyki i świętowaniu urodzin Rozalii i Kuby. Odśpiewaliśmy uroczyste sto lat, zajadaliśmy muffinki i śpiewaliśmy co sił ulubione piosenki.

Ostatnim punktem naszej kaszubskiej wyprawy był Świat Labiryntów w Blizinach. Wędrowanie pośród kukurydzy dało nam wiele frajdy😊

Czas szybko płynie i przyszedł również koniec naszej dziesięciodniowej przygody. Uczestnicy już na wstępnie zadeklarowani chęć przyjazdu za rok z czego bardzo się cieszymy. Zadowolone dzieciaki to największa nagroda jaką my jako kadra mogliśmy otrzymać. Także  nie żegnamy się tylko DO ZOBACZENIA W PRZYSZŁYM ROKU!!!